Organizační část > | Důležité stránky |
Povodňové komise |
Povodňovou komisi ORP Tachov zřizuje starosta a je jejím předsedou. Další členy komise jmenuje z pracovníků města Tachov a zástupců orgánů a organizací, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. V případě souběžné činnosti povodňové komise města a ORP pověřuje starosta řízením povodňové komise města Tachov jiného člena komise. Povodňová komise ORP Tachov je podřízena Povodňové komisi Plzeňského kraje. Seznam členů Povodňové komise ORP Tachov (dále jen Povodňová komise): server POVIS / lokální databáze. Povodňová komise ORP Tachov (dále jen „povodňová komise“) má 11 členů. Povodňovou komisi svolává předseda povodňové komise (místopředseda) zpravidla před vyhlášením 2. SPA (stupně povodňové aktivity) ve správním obvodu nebo v části správního obvodu ORP Tachov. Operační skupina povodňové komise ORP Tachov (dále jen „operační skupina“) má 5 členů: •1 předseda •1 místopředseda •1 tajemník •8 členů operační skupiny Z členů povodňové komise zřízeno jejím předsedou základní složení povodňové komise (pracovní štáb), jehož složení je následující: starosta města Tachova, vedoucí odboru životního prostředí, tajemník povodňové komise, referent krizového řízení a ředitel Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje, územní odbor Tachov (dále HZS). Předseda PKORP přizve k základnímu složení její další členy podle vzniklé povodňové situace a vlastního uvážení. Podle potřeby a situace se komise rozšíří do podoby celé PKORP. Toto základní složení komise může svolat její předseda, jeho zástupci, nebo tajemník, kdykoliv v době nebezpečí povodně. Pracovní štáb se sejde vždy, když je dosaženo směrodatného stavu pro vyhlášení 2. stupně povodňové aktivity (2.SPA) na dvou profilech kategorie A a B popř. při dosažení 2.SPA na VD Lučina. Povodňovou komisi obce může zřídit obecní rada, jinak tuto činnost zajišťuje sama. Předsedou povodňové komise je starosta obce. Další členy pak starosta jmenuje z členů obecního zastupitelstva a z fyzických a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. Povodňová komise obce je podřízena povodňové komisi ORP. Povodňovou komisi kraje: zřizuje hejtman kraje a je její předsedou. Povodňové komise ucelených povodí jsou podřízeny ústřední povodňové komisi. Další členy komise jmenuje předseda z řad zaměstnanců krajského úřadu, příslušných správců povodí a zástupců orgánů a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. Povodňový orgán kraje je podřízen ústřednímu povodňovému orgánu. Povodňová komise kraje řídí, kontroluje a koordinuje opatření na ochranu před povodněmi , řídí a koordinují opatření prováděná povodňovými orgány obcí s rozšířenou působností. Zapojení ostatních účastníků ochrany před povodněmi závisí na charakteru povodňové situace a místních podmínkách. Zástupci nejdůležitějších subjektů jsou členy příslušných povodňových komisí. Orgány státní správy a jiné orgány jsou povinny povodňovým orgánům pomáhat při zajišťování ochrany před povodněmi. V době povodně mohou povodňové orgány činit opatření a vydávat příkazy na ochranu před povodněmi, v odůvodněných případech i nad rámec platných povodňových plánů s tím, že v takovém případě musí neprodleně uvědomit dotčené osoby. Tyto příkazy nejsou rozhodnutími podle správního řádu, to znamená, že není proti nim opravného prostředku. Další informace: Kontaktní údaje povodňových komisí |
Soubor: c2_3_povodnove_komise.htm